Mieli skaitytojai, šį blogo įrašą paruošėme iš interviu, kurį iš mūsų ėmė „Dzūkijos Veidas” žurnalistas Mantas Kilkus, uždavęs mums šiuos įdomius klausimus:
– Kelionės ir svajonės – svajonės ir kelionės, ar tai vienas ir tas pats?
Dažnai gauname komentarus iš klientų – sėdi, nagus lakuoji, žiūri gražius paveiksliukus ir dažanai keliauji – argi ne svajonių darbas.
Taip, tai mūsų svajonių darbas. Šioje sferoje esame jau apie 23 m. Vivatour greitai švęs 10-ies metų gimtadienį. Mes labai mylim savo darbą, nes mylim keliones, tai kartu ir mūsų hobis.
– Kodėl vadinatės Vivatour, o ne Saulėtos kelionės?
Kai įkūrinėjom reikėjo lietuviško pavadinimo įregistravimui, bet norėjome turėti tarptautinį pavadinimą, nes dirbame su tarptautiniais partneriais.



– Kaip apibūdinti jūsų verslą?
Kaip kelionių agentūra mes esame galutinio produkto pardavėjos, produktą – skrydžio, viešbučio, pervežimo ir atstovo šalyje paslaugas – kuria kelionių organizatoriai. Šiuo metu Lietuvoje jų yra keletas: Novatours, Anextour, Teztour, Coral Travel, Itaka, Join Up.
Mūsų tikslas – pažinti klientą ir pasiūlyti produktą pagal jo individualius poreikius. Todėl daug investuojame į savo žinias, bent kartą per mėnesį išvykstame, kad apžiūrėtume viešbučius ir pačią šalį. Jau ten besilankant įsivaizduojame, kokius klientus ten siųstume. Kaip kiekvienas žmogus turi savo kirpėją ar stomotologą, taip dažnas dabar turi savo kelionių agentą. Būna, kad net kelios kartos keliauja su mumis.
Svarbi ne tik asmeninė patirtis, susisiekiam su grįžusiais keliautojais, išsiklausinėjam kas patiko, kur matė minusus ir pan.



– Kodėl kelionių pačios neorganizuojate?
Tai skirtingos veiklos, tam reikia organizatoriaus licencijos, o mes turime kelionių agentūros licenciją. Mums patinka tai ką darome, pats produkto pardavimo procesas, pats bendravimas su būsimais keliautojais, kai žmogui parekomenduoji, kas jam tinka labiausiai tinka.
– Kaip vadinasi jūsų komandiruočių kelionės? Ar keliaujate nemokamai?
Arba keliaujame individualiai, ten kur mums norisi arba vykstame į infoturus, kuriuos organizuoja patys organizatoriai. Už keliones mokame ir mes, tik vykstant su organizatoriais gauname šiek tiek kitą kainą, nes parduodamos tam tikro organizatoriaus keliones renkame taškus.
– Kaip susitariat, kuri kur važiuos?
Svarbiausia į ofisą parvežti žinias ir apsikeisti informacija. Kelionių organizatoriai du kartus per metus kviečia į informacines keliones. Jie atsiunčia mums savo turimų populiarių krypčių sąrašus ir mes renkamės keliauti ten, kur būtina atnaujinti žinias. Būtinai stengiamės aplankyti viešbučius, kuriuos siūlome savo klientams.



– Kas atsakingas už problemas kelionėje: lėktuvų vėlavimus, jei klientas gauna ne tą kambarį, problemos dėl maitinimo ir pan?
Žmonės yra sąmoningi ir supranta, kad dėl lėktuvų vėlavimo atsakingos ne mes, bet dėl problemų, su kuriomis jie susiduria jau viešbutyje, klientai kreipiasi į mus ir mes jas sprendžiame. Atvykę įvietą, pirmiausiai turistai turi kreiptis į gidus, kurie privalo padėti, bet dažnai kreipiasi į mus, nes kontaktas jau artimas. Jie gali mums paskambinti bet kada, susirašinėjame ir per messenger.
– Kaip pavyko išgyventi dešimtmetį neužsidarius?
Daug reiškia meilė darbui, tuomet stengiesi iš visų jėgų dėl kliento ir dėl verslo, o kai myli tai, ką darai, esi visad smalsus šioje srityje. Todėl turim daug žinių, kurios yra didžiausia vertė keliautojams. Pasitaiko ir taip, kad konkurentai pas mus atsiunčia savo klientus visko išsiklausinėti. Bet juk už tai žmonės ir moka pinigus – kad perteiktume visą informaciją.
– Koks jūsų klientas?
Orientuojamės į žmones, kuriems reikalinga kokybė ir mūsų žinios. Nekyla ranka kliento išsiųsti į prastą ir pigų viešbutį, nes žinome, kad nuotaika jam bus sugadinta. 90% yra nuolatiniai klientai, likusi dalis ateina iš reklamos ir socialinių tinklų. Prioritetą skiriame savo nuolatiniams klientams, taikome jiems lojalumo programas.



– Ar jūsų verslui ofisas vis dar būtinas?
Kelionių agentūrai pagal sutartį ofisą turėti privaloma, o ir gyvas bendravimas yra pati maloniausia pardavimo dalis, nes taip galime geriausiai pažinti žmogų ir parinkti kokia kelionė jam labiausiai tiks.
Po kovido žmonės priprato nuotoliu bendrauti – susiskambinam ir susirašom. Apie 70% klientų yra ne alytiškiai, bet ir kauniečiai, vilniečiai, šiauliečiai ir pan. Tad su jais nuotolinis bendravimas ir yra patogiausias.
– Ar kelionę geriau užsakyti ankščiau ar paskutinę minutę?
Visada rekomenduojame kelionę rinktis iš anksto. Patirtis per 20 metų turizme, parodė, kad iš anksto perkant ne tik sutaupai, bet ir turi platesnį pasirinkimą. Paskutinės minutės kelionės yra tai kas lieka, o lieka tai kas neatitinka kainos ir kokybės santykio. Iš anksto nusipirkęs gali pasikeisti datą, viešbutį ir kitus dalykus. Be to ją taip perki išsimokėtinai, nes gali kas mėnesį pervesti tam tikrą sumą.
– Ar jūsų versle jaučiasi sezoniškumas?
Žinoma. Rugsėjį ir spalį žmonės intensyviausiai keliauja ir užsisakinėja išankstines keliones, paskui gegužę ir birželį.
Dėkojame Mantui už malonų pokalbį, o jums, tikimės, buvo įdomu.
Laidą žiūrėkite čia: https://www.youtube.com/watch?v=aPA6vsMahko