KELIAUTOJO ATMINTINĖ 

Pasas ir kiti kelionės dokumentai
Prieš išvykdami poilsiauti, įsitikinkite, kad turite visus reikiamus dokumentus, galiojančius užsienio kelionėms (pasą ar kitus asmens tapatybę liudijančius dokumentus, galiojančius kelionei), kelionės bilietus, draudimo polisus ir pan. Įsitikinkite, kad Jūsų asmens tapatybės, vizų ir kitų dokumentų galiojimo laikas nepasibaigęs. Atminkite, kad kai kurios užsienio valstybės reikalauja, kad įvažiuojančiojo į šalį asmens paso galiojimo laikas baigtųsi ne anksčiau kaip po trijų (ar net šešių) mėnesių po kelionės pabaigos.

Vaiko išvykimas į užsienį
– Vykstant į kelionę su nepilnamečiais vaikais, privaloma laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos „Vaiko laikino išvykimo į užsienio valstybes tvarkos“. Tai yra, vaikai iki 18 metų privalo turėti notariškai patvirtintą kartu nevykstančio vieno iš tėvų sutikimą ir jo kopiją. Už nepilnamečius vaikus, jų elgesį atsako kartu su jais vykstantys tėvai.
– Jeigu vaikas gyvena su vienu iš tėvų, tuomet turi būti šį faktą liudijantis dokumentas (mirties liudijimas, ištuokos liudijimas, teismo sprendimas ar kt.). Vieno iš tėvų mirties atveju pateikiamas notaro patvirtintas mirties liudijimo nuorašas. Jeigu antrojo iš tėvų sutikimo gauti nėra galimybės, pateikiamas rajono (miesto) vaikų teisių apsaugos tarnybos sutikimo raštas.

Vizų rūšys
oro uosto tranzitinės (A);
tranzitinės (B);
trumpalaikės (C);
ilgalaikės (D).
Išduodamos vienkartinės, dvikartinės ir daugkartinės vizos.
Asmenims, turintiems diplomatinius arba tarnybinius pasus, išduodamos A, B, C, arba D rūšies vizos, atsižvelgiant į dokumentų priėmimo ir kitas vizų išdavimo tvarkos lengvatas šioms asmenų kategorijoms.
Oro uosto tranzitinė viza (A), skirta vykti tranzitu per Lietuvos Respublikos tarptautinį oro uostą, gali būti vienkartinė ir dvikartinė. Vienkartinė oro uosto tranzitinė viza suteikia teisę užsieniečiui būti Lietuvos Respublikos tarptautinio oro uosto tranzito zonoje vieną kartą. Dvikartinė oro uosto tranzitinė viza suteikia teisę užsieniečiui būti Lietuvos Respublikos tarptautinio oro uosto tranzito zonoje du kartus.

Tranzitinė viza (B), skirta vykti tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją, gali būti vienkartinė, dvikartinė ir daugkartinė. Vienkartinė tranzitinė viza suteikia teisę užsieniečiui vykti per Lietuvos Respublikos teritoriją vieną kartą (pirmyn). Dvikartinė tranzitinė viza suteikia teisę užsieniečiui vykti per Lietuvos Respublikos teritoriją du kartus (pirmyn ir atgal). Daugkartinė tranzitinė viza suteikia teisę užsieniečiui vykti per Lietuvos Respublikos teritoriją keletą kartų vizos galiojimo laikotarpiu. Užsienietis, turintis tranzitinę vizą, gali būti Lietuvos Respublikoje kiekvieną kartą ne ilgiau kaip 5 dienas.

Trumpalaikė viza (C) suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką ir būti joje iki 3 mėnesių per pusę metų, skaičiuojant nuo pirmosios atvykimo į Lietuvos Respubliką dienos. Trumpalaikė viza gali būti vienkartinė ir daugkartinė. Vienkartinė trumpalaikė viza užsieniečiui gali būti išduodama atvykti į Lietuvos Respubliką vieną kartą vizos galiojimo laikotarpiu. Daugkartinė trumpalaikė viza užsieniečiui gali būti išduodama vieneriems metams ir tik išimtiniais atvejais, suderinus su Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija, – ilgiau kaip vieneriems metams, bet ne ilgiau kaip 5 metams. Trumpalaikė viza išduodama, kai užsieniečio atvykimo į Lietuvos Respubliką tikslas yra turizmas, giminaičių ar kitų asmenų lankymas, profesiniai interesai arba kitas trumpalaikis buvimas.

Ilgalaikė viza (D) suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką ir būti joje ilgiau kaip 3 mėnesius. Ilgalaikė viza gali būti vienkartinė ir daugkartinė. Vienkartinė ilgalaikė viza išduodama užsieniečiui, kuriam leista laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje. Daugkartinė ilgalaikė viza išduodama užsieniečiui, kurio atvykimo į Lietuvos Respubliką tikslas – ilgalaikis buvimas Lietuvos Respublikoje. Užsieniečiams, kurie periodiškai atvyksta į Lietuvos Respubliką dirbti ar užsiimti kita teisėta veikla, tačiau jų pagrindinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, išduodama daugkartinė ilgalaikė viza.

Grupinės vizos (paprastosios arba tranzitinės) išduodamos užsieniečių grupei nuo 5 iki 30 asmenų, jeigu grupei yra paskirtas vadovas, grupę sieja tas pats vykimo tikslas, maršrutas, tas pats atvykimo, buvimo bei išvykimo laikas ir vieta. Paprastosios ir grupinės paprastosios vizos yra vienkartinės ir daugkartinės.

Valstybės, į kurias nereikia vizų, sąrašas :
1. Airija;
2. Albanijos Respublika;
3. Andoros Kunigaikštystė;
4. Argentinos Respublika;
5. Armėnijos Respublika (tik diplomatinių pasų savininkams);
6. Australijos Sandrauga (tik kai vykstama tranzitu*****)
7. Austrijos Respublika;
8. Belgijos Karalystė;
9. Bolivijos Respublika;
10. Bosnija ir Hercegovina;
11. Bulgarijos Respublika;
12. Čekijos Respublika;
13. Čilės Respublika;
14. Danijos Karalystė;
15. Dominikos Respublika;*
16. Ekvadoro Respublika;
17. Estijos Respublika;
18. Graikijos Respublika;
19. Gruzija;
20. Gvatemalos Respublika;
21. Hondūro Respublika;
22. Islandijos Respublika;
23. Ispanijos Karalystė;
24. Italijos Respublika;
25. Izraelio Valstybė;
26. Japonija;
27. Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;****
28. Kinijos Liaudies Respublika;**
29. Kinijos Liaudies Respublikos Honkongo specialusis administracinis regionas;
30. Kinijos Liaudies Respublikos Makao specialusis administracinis regionas;
31. Kipro Respublika;
32. Kolumbijos Respublika;
33. Kosta Rikos Respublika;
34. Kroatijos Respublika;
35. Latvijos Respublika;
36. Lenkijos Respublika;
37. Lichtenšteino Kunigaikštystė;
38. Liuksemburgo Didžioji Hercogystė;
39. Makedonija (iki 2005-12-31 imtinai);
40. Malaizijos Federacija;
41. Maltos Respublika;
42. Maroko Karalystė;
43. Mauricijaus Respublika;
44. Meksikos Jungtinės Valstijos;
45. Moldovos Respublika;
46. Monako Kunigaikštystė;
47. Naujoji Zelandija;
48. Nikaragvos Respublika;
49. Nyderlandų Karalystė;
50. Norvegijos Karalystė;
51. Panamos Respublika;
52. Paragvajaus Respublika;
53. Peru Respublika;
54. Pietų Korėjos Respublika;
55. Portugalijos Respublika;
56. Prancūzijos Respublika;
57. Rumunija;
58. Salvadoro Respublika;
59. San Marino Respublika;
60. Sent Lusija (iki 28 dienų);
61. Serbija ir Juodkalnija;
62. Singapūro Respublika;
63. Slovakijos Respublika;
64. Slovėnijos Respublika;
65. Suomijos Respublika;
66. Švedijos Karalystė;
67. Šveicarijos Konfederacija;
68. Tuniso Respublika (tik organizuotiems turistams);
69. Turkijos Respublika;**
70. Ukraina;
71. Urugvajaus Rytų Respublika;
72. Vatikano Miesto Valstybė/Šventasis Sostas;
73. Venesuelos Bolivaro Respublika;***
74. Vengrijos Respublika;
75. Vokietijos Federacinė Respublika.
* Tik su turistine kortele. Dėl kortelės kreiptis į Dominikos Respublikos Garbės Generalinį konsulatą Vilniuje
** Tik diplomatinių ir tarnybinių pasų savininkams
*** Tik diplomatinių ir tarnybinių pasų savininkams bei turintiems DEX-2 kortelę kitų pasų savininkams
**** Didžiajai Britanijai pavaldžios teritorijos, į kurias vykstant Lietuvos Respublikos piliečiams vizų nereikia: Angvila; Bermuda; Britanijos Antarktinė Teritorija; Britų Virdžinijos salos; Gibraltaras; Monseratas.
***** Australijos tranzitinių vizų nereikalaujama nuo 2005 m. lapkričio 1 d. esant šioms sąlygoms:
– pilietis turi turėti rezervuotus kelionės bilietus ir galiojantį leidimą atvykti į šalį, į kurią vykstama per Australiją;
– negalima išeiti už tranzitinės zonos ribų;
– iš Australijos reikia išvykti per 8 valandas nuo atvykimo į šią šalį.
Vykstant į Australiją Lietuvos Respublikos piliečiams reikalinga Australijos viza.
Vykstant į kitas valstybes būtina turėti tų valstybių vizas.

Kelionės planavimas

Kiekvienais metais vis didėja keliaujančių žmonių skaičius ne tik po žinomiausius pasaulio kurortus, bet ir po atokiausius civilizacijos nepaliestus kraštus. Bet kuri kelionė yra susijusi su tam tikra rizika, ne tik transporto atžvilgiu, bet ir dėl pasikeitusių klimatinių sąlygų bei pasikeitusių mitybos įpročių, kelionė gali būti sugadinta netgi netinkamai pasirinkus aprangą.
Įspūdingos kelionės pagrindas yra gerai suplanuota kelionė. Jeigu norite puikiai praleisti atostogas, atsipalaiduoti ir mėgautis atostogų laisve, kelionės įspūdžiais, reikėtų skirti šiek tiek savo brangaus laiko kelionės planavimui. Nes kitu atveju gali buti sugadinta ne tik pati kelionė, bet ir visos atostogos.

Keli žinksneliai, kad galėtumėte ramiai keliauti:
– Pirmiausia pasirūpinkite kelionės dokumentais: pasitikrinkite ar nepasibaigęs dokumentų galiojimo laikas;
– Pasidarykite visų dokumentų ir kredito kortelių kopijas. Pametus bus lengviau rūpintis dublikatais;
– Medicinos draudimu;
– Apsilankykite pas kelionių medicinos specialistą;
– Sukomplektuokite bagažą iš anksto;
– Prieš kelionę likus 24 val. neužsiimkite rimtais darbais, pasistenkite šį laiką praleisti kai galima ramaiau;
– Kelionėje vilkėkite patogius rūbus bei avalynę;
– Pasitikrinkite lėktuvo bilietus. Pažiūrėkite ar gerai įrašyti vardas pavardė, skrydžio laikas, nuskridimo vieta, aerouostas uostas, bei aerouosto terminalo numeris;
– Palikite pakankamai laiko atvykimui į aerouostą.

Medicina kelionėje
Turėkite omenyje tai, kad nuvykę į kitą šalį, Jus atsidursite kitoje klimato juostoje ir gyvensite kitokiomis sąlygomis. Turintiems lėtinių ligų rekomenduojame dėl sveikatos būklės bei poilsio aplinkybių pasitarti su savo gydytoju ir pasiimti būtiniausius medikamentus. Vykstant į užsienio valstybes rekomenduojame įsigyti medicinos išlaidų užsienyje draudimą. Jį galima įsigyti mūsų kelionių agentūroje.
Atsitikus draudiminiam įvykiui – susirgus ar prireikus medicinos pagalbos, draudimo kompanija padengia išlaidas už suteiktas medikų paslaugas užsienyje. Atvykęs į medicinos įstaigą ar besikreipiantis į gydytoją viešbutyje, keliautojas turi pateikti medicinos išlaidų užsienyje draudimo polisą. Keliautojas už suteiktas paslaugas vietoje sumoka pats ir turi reikalauti jas įrodančių ir pagrindžiančių dokumentų su įstaigos ar gydytojo parašais ir antspaudais, o grįžus į Lietuvą tuos dokumentus su prašymu kompensuoti išlaidas per atitinkamą laiką pateikti draudimo bendrovei.
Prieš vykstant į egzotines šalis keliautojui rekomenduojame pasitarti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamų ligų. Kai kuriais atvejais skiepytis reikia gerokai prieš kelionę, kad keliaudami jau būtumėte saugus. Skiepais turi pasiskiepiti ir už juos susimokėti pats keliautojas. Papildomos informacijos apie skiepus galite gauti paskambinę į „Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centrą“ tel. Vilniuje 277-90-51.

Skiepai
Viena efektyviausių profilaktikos priemonių nuo užkrečiamųjų ligų – skiepai. Prieš vykdamas į kelionę, kiekvienas žmogus turėtų sužinoti apie užkrečiamųjų ligų riziką ir galimas profilaktikos priemones. Pasiskiepijus tik po tam tikro laiko susidaro pakankamas imunitetas. Šis laikotarpis priklauso: nuo kokios ligos skiepijama, kiek kartų reikia skiepyti, ar žmogus nuo šios ligos buvo skiepytas anksčiau. Todėl dėl skiepų į medikus reikia kreiptis likus 4-6 savaitėms iki kelionės. Skiepytis rekomenduojama atsižvelgiant į: kurią šalį keliaujama, kelionės trukmę, gyvenimo toje šalyje sąlygas, keliautojo amžių, sveikatos būklę, ankstesnius skiepijimus, skiepų kainą.
Daugiau informacijos apie skiepus galite rasti internetinėje svetainėje.

Tvarka jūsų lagamine: (arba “ kaip tvarkingai susidėti daiktus į lagamią“)
– Visiems šeimos nariams patartina rinktis drabužius iš lengvų nesilamdančių audinių;
– Atsiminkite, jog išlygint idrabužia iužima daug mažiau vietos;
– Rūbus su sagutėmis ar užtrauktukais dėkite ūžsakstytus ir užtrauktus;
– Jei kraunate kelis lagaminus, kiekvieno šeimos nario drabužius išskirstykite po įvairius lagaminus. Jei vienas lagaminas dingtų, nė vienas žmogus neliks be atsarginių drabužių;
– Naudokite kiekvieną nišą – dirželius, plonas skareles, kojines ar net savo liemenėles, kelnaites sudėkite į maišelius ir įdėkite juos į avalynę ar į išeiginę rankinę;
– Imkite tarpusavyje derančius drabužius;
– Tą pačią palaidinukę užsivilkus prie sijono ir džinsų, ji atrodys skirtingai;
– Marškinėliai papuošti ryškiaspalviu šilko šalikėliu, nebeatrodys grynai sportiniai;
– Gražus ištisinis maudymukas ir ilgas lengvo audinio sijonas vakare gali atrodyti kaip balinė suknia;
– Rankinė ir bateliai turi derėti prie visko, todėl pasiimkite tos pačios spalvos batelius ir rankinę (geriausiai tiktų juoda rankinė ir juodi elegantiški bateliai);
– Sudėtą į maišelius avalynę reikia dėti į lagamino ar krepšio dugną, arba prie lagamino šonų. Tuomet avalynė užims mažiau vietos;
– Megztinius ar kiti sunkius drabužius dėkite į lagamino dugną kiti daiktai juos suslėgs ir jie užims mažiau vietos.
– Lagamino viduryje sudėkite sijonus ir kelnes;
– Palaidinukes verčiau sudėti visas kartu, taip atsiranda mažiau raukšlių. Rankoves sudėkite Y forma;
– Drabužius, kurie smarkiai lamdosi, reikia sluoksniuoti su trikotažu, pavyzdžiui, marškinėliais, kad sulenkimo žymės būtų kuo švelnesnės;
– Nesilamdančius drabužius galima susukti į ritinėlį ir jį stačią pastatyti ten, kur yra vietos. Šį būdą gerai žino kuprinių nešiotojai.
– Neverta imti baltų palaidinukių, nes jos gražiai atrodo tik vieną dieną, tačiau ne visada bus galimybė jas išskalbti ir rūpestingai išlyginti;
– Visa tai, ko galėtų greičiausiai prireikti, turėtų būti lagamino viršuje. Jeigu kelionės tikslą pasieksite vakare, tai atidarę lagaminą turėtumėte iškart rasti šlepetes, naktinius marškinius ir pan.;
– Asmeninės higienos priemones: kremus, šampūnus, kondicionierius, želė ir kitą kosmetiką bei kūno priežiūros priemones sudėti į sandarų maišelį;
– Nepalikite namuose maudymosi aprangos;
– Būtinai paženklinkite savo lagaminą lipduku, ant jo užrašę savo kontaktinius duomenis (vardą, pavardę bei adresą kuriuo planuojate apsistoti kelionės metu). Lagaminą pažymėkite dažais ar spalvota juostele, kad galėtumėte ant bagažo karuselės atskirti savo lagaminą ir per klaidą jo nepasiimtų kažkas kitas;
– Patikrinkite, ar sukasi lagamino ratukai;
– Vertingus daiktus patartina dėti į rankinį bagažą.

Kaip išvengti skrydžio baimės
Skrydžio baimė – tai įprasta psichologinė problema su kuria susiduria lėktuvu keliaujantys žmonės, nepakankamas pasiruošimas kelionei gali būti vienas iš baimę skristi lemiančių veiksnių. Neslopinkite baimės alkoholiu – tai tik dar labiau pablogina tiek emocinę, tiek fizinę būklę. Planavimas – geriausia kelionių streso ir skrydžio baimės profilaktika. Prieš išvykstant patartina apsilankytyi pas kelionių medicinos specialistą, sukomplektuoti bagažą iš anksto, palikiti pakankamai laiko atvykimui į aerouostą – šių kelių žingsnelių pakaks, kad ramiai galėtumėte keliauti.
Ne tik psichologiniai faktoriai veikia kelionės metu. Bet ir sauso oro įtaka – išsausėjusi akių, nosies ir burnos gleivinė. Nuo ilgo sėdėjimo gali sutinti kojos, skaudėti sąnarius, dėl sutrikusio virškinimo gali užkietėti viduriai. Dėl galimų sveikatos problemų prieš kelionę butinai pasikonsultuokite su šeimos gydytoju, pasiimkite su savimi pirmos pagalbos vaistinėlę.

10 patarimų bijantiems skristi:
1. Neslėpkite savo baimės. Atsiminkite, kad yra ir daugiau tokių pačių bijančių skristi žmonių kaip ir jūs.
2. Stenkitės kuo daugiau bendrauti su aplinkiniais: su aptarnaujančiu personalu, bendrakeleiviais, stiuardesėmis. Užmegztas pokalbis padės jums užsimiršti apie baimę.
Jei prasidės turbulencija, priimkit taip lyg važiuotumėte automobiliu duobėtu keliu. Registratūroje paprašykite, kad norėtumėte sėdėti lėktuvo priekyje kiek galima arčiau kabinos, nes turbulencija labiausiai juntama yra lėktuvo gale. Pasirinkite kiek galima trumpesnį skrydžio maršrutą ir skrydį kuo didesniu lėktuvu.
3. Malšinkite paniką. Žiūrėkite filmą, nesvarbu jis įdomus ar ne, nors ir matytas, skaitykite knygą arba žurnalą, svarbu kad mintys būtų nukreiptos kitur.
4. Venkite vartoti kavą skrydžio metu, ar produktus turinčius kofeino, nes jie gali suaktyvinti jūsų sutrikimą ir jaudulį. Geriau vartokite kitus gaivinančius gėrimus kaip streso malšinimo priemonę, patartina išgerti netgi taurę vyno, tik žinoma nepadauginkite, nes gali įvykti atvirkštinė reakcija.
5. Klausykite raminančią muziką. Taip jūsų mintys nukryps tolyn nuo aplinkoje esančio triukšmo;
6. Tiesiog tinkamai išnaudokite turimą laiką, susidarykite kelionės dienotvarkę;
7. Pasistenkite negalvoti, kad jūs skrendate labai aukštai. Jeigu sėdite šalia lango, užtraukite apsaugą ir įsivaizduokite, kad važiuojate automobiliu;
8. Galvokite tik pozityviai. Kai tik pagausite save galvojant apie neigiamus dalykus, pasistenkite iškart susikoncentruot į kažkokį malonų įvykį, nutikusį jūsų gyvenime.
9. Tiesiog pasitikėkite avia kompanija ir joje dirbančių žmonių kvalifikacija. Turėkite omenyje, kad lėktuvai yra gaminami su dideliu atsargos koeficientu. Prieš paleidžiant skraidyti lėktuvus yra atliekama daug bandymų, jeigu yra bent menkiausias gedimas skristi griežtai draudžiama. Yra netgi sakoma, kad aviacijoje nėra žodžio „galbūt“ saugumas turi būti užtikrintas 100 % , kitu atveju tai nėra saugu.
10. Žinokite, kad lakūnai lygiai taip pat kaip ir jūs nori nusileisti saugiai.

Kaip orientuotis aerouoste ?
Atvykstant į aerouostą ar išvykstant iš jo, geriausiai padeda orientuotis sutartiniai ženklai. Žemiau pateikta atliekamų aerouoste procedūrų seka, bei keletas pagrindinių dažniausiai naudojamų sutartinių ženklų.
Pirmiausia pasižiūrėkite lėktuvo biliete, koks nurodytas išvykimo terminalo numeris. Šis numeris priklauso nuo to, kokia avia kompanija skrisite. Prieš atvykstant į oro uostą pasitikslinkite tikslią terminalo vietą.

Atvykimo ir išvykimo procedūros
Arrival (Atvykimo)
Galutinio atvykimo oro uoste pirmiausia praeikite muitines/migracijos tarnybą. Jūsų bagažas išduodamas atskiroje salėje pagal reiso numerį. Jei bagažą gavote sugadintą iškarto praneškite jus aptarnaujančiai avia kompanijai. Dėmesio : jei neatsimenate savo bagažo, jokiu būdu neatidarinėkite svetimų lagaminų. Beliks sulaukti kol kiti keleiviai atsiims savus.
Jeigu Jūsų kelionėje yra sujungti keli skrydžiai, tai neatvykus į bent vieną iš jų, avia kompanija gali panaikinti Jūsų užsakymą ir turi teisę atsisakyti registracijos.

Departure (Išvykimo)
Dėmesio: registracijos laikas biliete nenurodomas! Registracija pasibaigia likus 45min iki skrydžio (kuris nurodytas biliete) maršrutams Europos viduje ir 60 min. iki planuojamo skrydžio kitais tarptautiniais maršrutais. Jei turite daugiau bagažo, deklaruojamų daiktų ar planuojat keisti bilietą ir pan., patartina atvykti į oro uostą anksčiau. Iškilus nesklandumams kuo greičiau kreipkitės į vežėjo biurą esantį oro uoste (informaciją suteiks oro uosto darbuotojai).
Jei skrydis ne tiesioginis, pasitikslinkite ar jūsų bagažas bus registruotas iki galutinio kelionės tikslo.
Jeigu Jūsų kelionėje yra sujungti keli skrydžiai, tai neatvykus į bent vieną iš jų, avia kompanija gali panaikinti Jūsų užsakymą ir turi teisę atsisakyti registracijos.

Bagažo leistini svoriai
Kiekviena avia kompanija nustato individualiai leistinus priduodamų bagažų, rankinių bagažų svorius. Dėl tikslių leistinų svorių kreipkitės į savo kelionių agentūrą ar avia kompaniją. Jeigu jūsų lagamino svoris viršys nustatytą leistiną svorį, tuomet reikės mokėti už viršsvorį.

Įprastai leidžiami bagažų svoriai: (Iš „BAGAŽO“ skyriaus)
Pirma klasė (First Class) 40 kg (88lb)
Verslo klasė (Business Class) 30 kg (66lb)
Ekonominė klasė (Economy Class) 20 kg (44lb)

Bagažo ir keleivių kontrolė (Check-In)
Keleiviai turi paruošti visą turimą bagažą patikrinimui;
Aptarnaujantis personalas registratūroje gali jums užduoti įvairius klausimus, susijusius ne tik su kelione, būtinai turėkite paruošę visus reikiamus dokumentus: pasą, lėktuvo bilietą.
Pasvers jūsų lagaminus, ir ant kiekvieno krepšio ar lagamino bus užklijuotas paskirties oro uosto žymeklis su reiso numeriu, o kita jo dalis, įįrodanti, kad Jūs registravote bagažą, bus užklijuota ant Jūsų bilieto.

Apsaugos kontrolė (Security Check)
Visi keleiviai privalo praeiti šį patikrinimą.
Parodykite pareigūnui dokumentus, ir savo rankinį bagažą padėkite ant skenerio konvejerio diržo, rentgeno spindulių pagalba bus peršviečiamas jūsų bagažo turinys;
Po to keleiviai ir jų apranga bus praleidžiami pro metalo detektorių.

Muitinė (Customs)
Keleiviai, kurie vežasi grynus pinigus, vertingas monetas ar instrumentus ar kitus brangius daiktus, kurių vertė viršija tiksliai nustatytą limitą privalo užpildyti Muitinės deklaracijaos formą.

Pasų kontrolė (Paspor Control)
Tikrins jūsų pasus, išvykimo dokumentus, išvykimo kortelę.

Eikite link išvykimo vartų (Go to Boarding Gate)
Pasitikslinkite išvykimo vartų numerį ir skrydžio numerį;
Eikite sutartinių ženklų nurodyta kryptimi (kurie dažniausiai nurodyti koridoriaus viršuje), link išvykimo vartų.

Apgyvendinimas
Įprastai viešbučiuose nėra triviečių ar keturviečių kambarių. Užsakius vietą trečiajam ar ketvirtajam asmeniui, dviviečiame kambaryje pastatoma papildoma lova, sofa arba sulankstomas fotelis – lova. Už papildomą mokestį galima išsinuomoti lovelę kūdikiui.
Atvykimo dieną poilsiautojai apgyvendinami viešbučio administracijos nuožiūra laisvuose užsakyto tipo kambariuose. Kambarius su langais į jūros pusę viešbučiai garantuoja tik tuomet, kai turistas už tai sumoka nustatytą atskirą priemoką. Kitu atveju toks pageidavimas gali būti patenkintas tik esant galimybei.

Viešbučio para
Atvykimo dieną viešbučio paros pradžia prasideda nuo 14 val., išvykstant, pagal tarptautines taisykles, apmokėti sąskaitas ir atlaisvinti viešbučio kambarį Jūs turite iki 12 valandos. Tokia tvarka galioja nepriklausomai nuo to, kad Jūsų išvykimo iš viešbučio laikas yra vėlesnis, net po 24 valandos. Jei yra galimybė, išvykimo iš kambario laikas gali būti pratęstas, tačiau už tai paprastai reikia sumokėti viešbučio administracijos nustatytą papildomą mokestį.

Maitinimas
Viešbučiuose galimi šie maitinimo tipai:
RO (Room only) – be maitinimo.
BB (Bed&Breakfast) – pusryčiai (švediškas stalas), arbata, kava, vanduo – nemokamai.
HB (Half Board) – pusryčiai ir vakarienė (švediškas stalas), nemokami gėrimai: arbata ir vanduo pusryčių metu. Vakarienės metu visi gėrimai – už papildomą mokestį.
HB+ (Half Board Plus) – pusryčiai ir vakarienė (švediškas stalas), valgio metu – nemokami gėrimai (kai kuriuose viešbučiuose – alus ir vynas).
HBS (Half Board Superior) – pusryčiai ir vakarienė, šampanas atvykus; pusryčiai, vėlyvieji pusryčiai (švediškas stalas, šviežiai išspaustos sultys, arbata, kava); priešpiečiai (lengvi užkandžiai, kava, arbata); vakarienė (švediškas stalas pagrindiniame restorane ir restorane a la carte, ribotas alkoholinių ir gaiviųjų vietinės gamybos gėrimų kiekis); vėlyva vakarienė.
FB (Full Board) – pusryčiai, pietūs ir vakarienė (švediškas stalas). Pietų ir vakarienės metu visi gėrimai už papildomą mokestį.
FB+ (Full Board Plus) = EXTFB (Extended Full Board) – pusryčiai, pietūs ir vakarienė (švediškas stalas), valgio metu – nemokami gėrimai (kai kuriuose viešbučiuose – alus ir vynas).
AI (All inclusive) – viskas įskaičiuota: pusryčiai, pietūs ir vakarienė, alkoholiniai ir gaivieji vietinės gamybos gėrimai.
UAI (Ultra All Inclusive) = SAI (Superior All Inclusive) = EXTAI (Extended All Inclusive) = ELGAI (Elegance All Inclusive) = VIPAI (VIP All Inclusive) – viskas įskaičiuota. Taip pat – importiniai alkoholiniai gėrimai ir papildomos paslaugos administracijos nuožiūra.
HCAI (High Class All Inclusive) = DAI – (Deluxe All Inclusive) – viskas nemokamai, išskyrus: parduotuves, telefoną, gydytojo ir kirpyklos paslaugas, kai kurias vandens sporto rūšis ir povandeninį nardymą.

Gydytojo paslaugos
Vykstant į kelionę būtina draustis sveikatos draudimu bei atidžiai susipažinti su draudimo polise pateiktomis taisyklėmis. Nutikus draudiminiam įvykiui, skambinkite telefonais, kurie nurodyti Jūsų draudimo polise. Nesikreipkite į registratūrą, kadangi viešbučio gydytojo paslaugos – mokamos.

Seifas
Visiems turistams rekomenduojame naudotis viešbučio kambaryje arba registratūroje esančiais seifais. Visus vertingus daiktus, dokumentus bei pinigus rekomenduotina laikyti seife, nes įprastai viešbučio administracija neatsako už kambaryje paliktus daiktus. Seifai gali būti nemokami arba už papildomą mokestį. Jei nesinaudojate seifu, vertingus daiktus patartina laikyti užrakinamuose lagaminuose, nepalikti matomoje vietoje.

Oro kondicionieriai
Viešbučiuose kondicionieriai būna dviejų tipų: centrinis arba vietinis. Centrinis oro kondicionierius valdomas viešbučio administracijos nuožiūra, dažniausiai jie gali veikti tik tam tikromis valandomis arba gali būti įjungiami kelis kartus per parą. Žmonėms, kurie sunkiai pakelia karštį, tokio kondicionavimo gali ir nepakakti.
Vietinį oro kondicionierių kiekvienas poilsiautojas kambaryje gali reguliuoti savo nuožiūra. Poilsiautojams išėjus iš kambario kondicionieriai dažniausiai automatiškai išsijungia.

Elektros srovė
Paprastai 220 V elektros įtampa, tačiau gali pasitaikyti ir 125 V. Dažniausiai tai nurodoma instrukcijose vonioje.

Vanduo
Nerekomenduojama gerti vandens iš vandentiekio (tai gali būti pavojinga). Geriamą vandenį galite nusipirkti bet kurioje parduotuvėje ar viešbutyje. Valyti dantis bei plauti vaisius taip pat rekomenduojama parduotuvėje ar viešbutyje pirktu vandeniu.
Nepatariama pirkti pilstomų gaiviųjų gėrimų bei gėrimų iš gatvės prekeivių.

Triukšmas
Kai kurie kataloguose siūlomi viešbučiai yra triukšmingose kurortų vietose, netoli naktinių klubų ir diskotekų, judrių gatvių. Už triukšmą ne viešbučio teritorijoje, viešbučio administracija neatsako. Todėl norintiems ramaus poilsio, renkantis viešbutį, rekomenduojame atkreipti dėmesį kokioje vietoje jis yra.

Pretenzijos
Kelionės metu kilus konfliktui ar atsiradus nepasitenkinimui dėl tarp šalių pasirašytos sutarties netinkamo vykdymo, pretenzijos nedelsiant turi būti pareiškiamos kelionės organizatoriaus atstovui arba kelionių vadovui. Jiems nesiėmus priemonių pretenzijoms spręsti – jos turi būti pateikiamos vietoje raštu. Nepavykus konflikto išspręsti, pretenzijas Kelionės organizatoriui galima pareikšti raštu per 10 darbo dienų nuo kelionės pabaigos; kelionės organizatorius privalo raštu atsakyti į pretenzijas per 10 darbo dienų nuo pretenzijų gavimo dienos.
„Vivatour “ neprisiima atsakomybės dėl force majeure aplinkybių, kurių pasekmių kelionėje nebuvo galima išvengti.
Ginčai sprendžiami derybų keliu, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
Jei kilus teisiniam ginčui, prieš įsiteisėjant teismo sprendimui, turistas apie skundą ar konfliktą praneša žiniasklaidai, o teismo sprendimas įrodys, kad turisto pretenzijos visiškai arba dalinai neteisingos, „Vivatour “ pasilieka teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka reikalauti iš turisto piniginės nuostolių kompensacijos.